Beiträge für internationale Kongresse und Debatten
2005
Papst, J.; A remark on Andreu Solé’s Critique de la <<complexité>>; Online-Publikation; in: Débats sur la complexité – articles et réactions; in: forum caravancafé, 2005;
Url: http://forum.aceboard.net/63455-2145-3752-0-.htm
Extraits de la liste du CIRET – Centre International de Recherches et d’Études Transdisciplinaires; Url: http://nicol.club.fr/ciret
Papst, J.; Das indexicalisch-strukturalistische Sprachlernmodell; Vortrag bei der XIII. Internationalen Deutschlehrertagung an der Karl-Franzens-Universität Graz, 1. – 6. August 2005. Url: http://www.idt-2005.at/
Papst, J.; Transdisziplinäre Theorie der transmodernen Literatur; Vortrag beim 11. Internationalen Germanistenkongress an der Université de Paris – Sorbonne, Centre Universitaire Malesherbes, Paris, 26. August – 3. September 2005. Publikation in Vorbereitung Url: http://www.ivg.paris4.sorbonne.fr/kongress.html
Papst, J.; The essential commitment to what there is as the bedrock of the paradigm of transdisciplinarity; Beitrag für den Runden Tisch “Transdisciplinary attitude” beim “2ten Weltkongress der Transdisziplinarität: “What Education for Sustainable Development? Attitude – Research – Action”, Vitoria, BRAZIL; BRASILIEN; 6. – 12. September 2005.
2004
Papst, J.; Science without freedom of education and freedom of consciousness is not science at all; Contribution to the “First International Congress on University Education: Perspectives on University Education in the 21st Century”; May 27 to 29, 2004 an der Fatih University in Istanbul, TÜRKEI; Publikation in Vorbereitung; in: Proceedings of the First International Congress on Higher Education, Fatih University, 2005.
Url: http://http://www.edu2004.fatih.edu.tr/index.php?task=main&lang=;
Papst, J.; Cognitive significance and the mental process of internalisation; Vortrag bei der “Biannual conference of Rodin Academy” (Stockholm, SCHWEDEN): “Cultural and Neural Aspects of Language, Reading, and Dyslexia” an der Bejing University, Peking, CHINA; August 4 to 8, 2004.
|